Jos se ei virtaa, on vielä jotain, jota en tiedä

On elintärkeää, että näkisin sen, mitä en vielä tiedä, suurena rikkautena, yhtä rikkaana kuin sen, jonka tiedän. Olisin jatkuvasti tutkimusmatkalla, avoimena uusille ratkaisuille,  uusille oivalluksille, uusille tavoille katsoa elämän tilanteita.

Kaikenlaiset rasittavuudet olivatpa ne toipumisessani, kasvukivuissani,  työssäni, luovissa pyrkimyksissäni tai ihmissuhteissani, tarvitsevat vapauttavaa oivallustani. Ongelmat ovat sitä, etten vielä tiedä asiasta tarpeeksi - pidän kiinni väärästä ideasta, jota en vielä näe vääränä. 


Jos se ei virtaa, on vielä jotain, mitä en tiedä. 


Kalervo K. 

Kuva: Pixabay


Kommentit

  1. Entä sitten tietoisen suunnittelun inkludeeraaminen? Kirjoituksesi huokuu jotenkin passiivista odottelua, arviointia tapahtumien vasta kolahdettua kohdalle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä kaikkea muuta kuin passiivinen. Enemmän tämä on rauhoittavaa itseni kaltaisille touhueetuille.
      Ja avoimuus ei ole psssiivinen tila.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raittius vs. vähän ottamisen pakko -kulttuuri

Upea toipuvien saareke keskellä päihderiippuvuuden kuristamaa Suomea

Hyveellisestä addiktion peesaamisesta rakkaudelliseen haasteellisuuteen