Kuvitelkaa Ydin, jossa on kaiken määrittelemätön, syvin totuus. Ytimen ympärillä oleva lähin kehä on ihmisen läsnäolevan kokemisen alue, madonreikä ytimeen. Tämä kehä ei ole mielemme, tahdonvoimamme hallittavissa, vaan sinne pääsy on aina lahja, yleensä kirkas mikrosekunti, joka johtaa uuteen oivallukseen. Mitä paremmin olemme tietoisia siitä, että läsnäolo tässä ja nyt on kaiken avain, olemme yhä enemmän alttiita, avoimia, antautuneita, aisteissamme olevia, saamme välähdyksenomaista, inspiroivaa yhteyttä ytimestä, kokemusta kaiken ykseydestä. Raittius on ykseyden kokemusten jatkumo, vaikka useimmilla se on tiedostamatonta. Jos minulta kysyttäisiin, että mikä on pitkän raittiuteni salaisuus, sanoisin, että se on avoimuus ja alttius ykseydelle, hyvälle. Tämä inbetween -tila sisäisen ja ulkoisen järjestyksen välissä on myös tieteen ja tuntemattoman rajapinnoilla toimivien tiedemiesten, kuten David Bohmin tutkimuksen aluetta. Minulle esimerkiksi David Bohmin, Fritjof Capran ja Einste...